Invite your friends
بـ قلم / آلاء الشريفى. يتم التشغيل بواسطة Blogger.
افتقاد و حنين من مدونة فجر الفؤاد بين الشرف و الترف قصر الدبلوماسي أم قاصرة  يوميات عائلات مصرية

الأحد، 23 فبراير 2014

امومه بلا انجاب (العشرين)

الحلقة العشرين

تانى يوم فى احدى الكافيهات ...
(. اتصل وسيم بـ الياس وطلب منه يقابله .)
وسيم : اذيك يا الياس
الياس : بخير الحمد لله ، انت عامل ايه وفرحة اخبارها ايه
وسيم : احنا كويسين الحمد لله ، انا اسف انى جبتك كده بس فى موضوع مهم لازم نتكلم فيه
الياس : موضوع ايه خير ؟
وسيم : اتمنى تفهمنى ومتستعجلش فى قرارك 
الياس : خير يا باشمهندش قلقتنى
وسيم : انت طبعاً بتحب حبيبة صح ؟
الياس : ايوة طبعاً بس احنا خلاص سيبنا بعض
وسيم : سيبتوا بعض !! ليه
الياس : هى كلمتنى من المستشفى وقالتلى لازم نسيب بعض وقفلت وانا اصلاً مش عارف اوصلها فقولت اسيبها براحتها لحد ما تخرج من المستشفى واقدر اتكلم معاها
وسيم : طيب بص بغض النظر عن انكوا سبتوا بعض انت اكيد بتحبها وعايز ترضيها صح
الياس : اكيد
وسيم : واكيد عايزها تخرج من الحاله اللى هى فيها دى
الياس : بدون شك
وسيم : وهى لازم تبقي جنب فرحة على طول
الياس : فى ايه يا باشمهندس وسيم ؟
وسيم : ايه رأيك تتجوز حبيبة وتعيشوا فى نفس العمارة ، وفرحه تفضل مع حبيبة على طول وبرضه تفضل جنبي
الياس : انت بتقول ايه يا باشمهندس !!
وسيم : بقول الحل اللى يرضي جميع الاطراف
الياس : لا ، ده الحل اللى يرضيك ويرضى فرحة ويرضى حبيبة واهلها واهلك ، لكن ميرضنيش وميرضيش اهلى
وسيم : بمعنى !!
الياس : بمعنى انك قولت جميع الاطراف ودول مش جميع الاطراف
وسيم : انا مش فاهم فين مشكلتك فى قرار زى ده
الياس : مشكلتى ان مينفعش اسيب حياتى واهلى وشغلى فى المنصورة واجى اعيش هنا فى القاهرة
وسيم : بس ده عشان خاطر حبيبة ، لو بتحبها لازم تضحى
الياس : انا ضحيت وهضحى بحاجات كتير اوى عشان بحبها ، المفروض هى كمان تضحى
وسيم : بص يا وسيم ، انا كنت بقول اقتراح مش بفرضه عليك ولك حق القبول او الرفض
الياس : عموماً سيبنى افكر فى الموضوع ده وربنا يسهل
وسيم : خد وقتك
الياس : حبيبة عامله ايه ؟
وسيم : الدكتور بيقول بتتحسن بس الزياره لسه ممنوعه
الياس : ربنا يقومها بالسلامه ويبعد عنها كل سوء 
وسيم : يارب
*_____________________________________________**___________________________*
بعد مرور تلت شهور .....
- حبيبة حالتها اتحسنت جداً 
- كل الامور مستقرة عموماً
*_____________________________________________**___________________________*
فى المستشفى ...
(. دخل رامز على حبيبة لقاها بترسم .)
رامز : بتعملى ايه ؟
حبيبة : بشخبط
رامز : شخبطى ايه بقي وريني 
حبيبة : الياس وحشنى اوى
رامز : الياس !!
حبيبة : بقاله فترة مبيروحش من بالى ، فكرت ارسمه من الذاكرة بس معرفتش
رامز : اشمعنى الياس وحشك اوى كده ؟
حبيبة : معرفش بس جايز عشان عشت مع الياس ايام حلوة وجايز برضه عشان خلانى احس احاسيس جميلة
رامز : طيب ومش نفسك ترجعى الاحاسيس والايام الحلوة دى تانى
حبيبة : نفسي بس الياس مش هيوافق 
رامز : ليه ؟
حبيبة : عارف انا سيبت الياس كام مرة ورجعتله
رامز : وده معناه انه اكيد هيوافق يرجعلك طالما وافق اكتر من مرة
حبيبة : او هيكون زهق ومش هيرجعلى تانى
رامز : تاخدى تكلميه
حبيبة : لا مش دلوقتى
رامز : لا كلميه ، احلى حاجة لما نحس حاجة ونعملها على طول منأجلهاش
حبيبة : اكلمه اقوله ايه ؟
رامز : كل اللى انتِ حساه
حبيبة : عارف انا نفسى فى ايه ؟
رامز : ايه ؟
حبيبة : نفسي اتجوز الياس ونعمل فرح متعملش قبل كده ، والبس فستان مفيش عروسة لبست ولا هتلبس زيه ، واقولك زوجتك نفسي وهو يقولى قبلت زواجك و بابا يسلمنى لـ الياس ويقوله خد بالك عليها دى نور عيونى و ..........
رامز : وايه ؟ كملى
حبيبة : لا مش هينفع 
رامز : ليه ؟
حبيبة : اصل الاحلام الباقيه عمرها ما هتتحقق
رامز : قوليها ؟
حبيبة : كان نفسي اخلف ، كان نفسي اجيب بنوته تبقي بنتى واختى وصاحبتى
رامز : طيب وفرحة ؟
حبيبة : مهما حبيت فرحة ومهما حبتنى انا برضه مش امها ولا هى بنتى ، اصلها مش حته منى
رامز : الامومه مش محتاجه انجاب ، محتاجه الفطرة اللى عند كل انثى
حبيبة : ماما كان عندها حق امومة بلا انجاب فعلاً
رامز : حبيبة ممكن اسألك سؤال
حبيبة : اكيد 
رامز : شايفة بكرة ازاى ؟
حبيبة : عارف لما يبقي نظرك ضعيف وقالع النضارة
رامز : اهاا
حبيبة : لو قدامك تورته حلوة اوى ومش لابس النضارة بتكون شايف ايه ؟
رامز : بكون شايفها طشاش
حبيبة : بفرض انها شوكولا ، هتكون شايفها مثلاً بنى ولو عليها اى تذويق هتكون يدوب شايفه بس مش قادر تحدد الوانه ولا شكله ولا ملامحه ، بس انت عارف انه حاجة حلوة اوى
رامز بابتسامه امل : يعني انتِ متأكده ان بكرة حلو بس الرؤيه بتاعته لسه مش واضحه
حبيبة : بالظبط
رامز(بيطلع موبايله) : خدى بقي كلمى الياس 
حبيبة : انت مصمم بقي
رامز : جداً
(. خدت حبيبة الموبايل من رامز وبكل خوف وتردد طلبت نمرة الياس واتصلت عليه .)
الياس : حبيبة !!
حبيبة : ايوة انا عرفت ازاى ؟
الياس : انا سجلت الرقم لما كلمتيني منه ، طمنيني صحتك عامله ايه ؟
حبيبة : انا كويسة الحمد لله
الياس : يعني بتتحسنى
حبيبة : الحمد لله
الياس : خدى بالك على صحتك وعلى نفسك
حبيبة : انا اسفة
الياس : حبيبة متتأسفيش على حاجة لانى مش زعلان  ومقدر موقفك تماماً
حبيبة : انا بحبك
الياس : وانا بموت فيكي ومش هتجوز حد غيرك 
حبيبة : لسه عايز تتجوزنى ؟
الياس : جداً بقي
حبيبة : والاطفال والخلفه ؟
الياس : بص يا بيبة ، احنا هنعيش احلى واجمل سنين حياتنا ووقت ما نحس ان احنا محتاجين طفل يملى وقتنا ممكن نتبنى يا ستى واهو ناخد ثواب
حبيبة : انا بحبك اوى
الياس : وانا بموت فيكي
حبيبة : ربنا يخليك ليا يا حبيبي وانا اسفة لو يوم زعلتك
الياس : حبيبتى انا عارف انتِ بتحبيني قد ايه ،  وعارف انك لما كنتى بسبتيني كان بيبقي عشانى
حبيبة : انت ازاى استحملتنى كل ده !! ازاى قادر تستحمل كل اللى انا بعمله
الياس : لو بتحبيني قد ما بحبك مكنتيش قولتي كده
حبيبة : ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابداً
الياس : ويجمعنى بيكي على خير
(. قعدوا يحبوا فى بعض شوية وبعدين قفلوا ، حبيبة خدت الموبايل فى حضنها ومددت وبصت للسقف وابتدت تحلم احلام وردية وهى مُبتسمه ، هنا دخل الدكتور رامز .)
رامز : هاا التورته بانت كلها
اكتفت حبيبة بالابتسامه
رامز بتفائل : فاضلك خطوات بسيطه وتاكلى التورته كلها
حبيبة : يعني انا بتحسن
رامز : فى وقت قياسى جداً وعشان كده هكتبلك على خروج 
حبيبة : بجد يا دكتور
رامز : ايوة بس بشرط
حبيبة : ايه هى ؟
رامز : اولاً نلتزم بالعلاج والتعليمات وثانياً كل اسبوع هيكون فى جلسه وثالثاً بقي ودى الاهم 
حبيبة : ايه ؟
رامز : حتى لو بطلنا العلاج والجلسات وقت ما تحسى انك مكتأبه او هتاخدى اى عقار مهدأ او منوم لازم تجينى او تكلميني
حبيبة : تمام
رامز : انا سعيد جداً بالتطور اللى وصلتيله ، اول مرة اشوف ضحكتك كده
حبيبة : الفضل كله ليك يا دكتور
رامز : الفضل لـ ربنا ولـ ارادتك
(. وكتب رامز على خروج لـ حبيبة على انها كل اسبوع تروحله عشان جلسة استكمال العلاج .)
*_____________________________________________**___________________________*
فى بيت وداد ....
(. حبيبة لسه راجعه من المستشفى ، راح جمال و وداد خدوها .)
وداد : حمد الله على سلامتك يا حبيبة قلب امك
حبيبة : الله يسلمك يا ماما
جمال : بت يا حبيبة
حبيبة : بت فى عينك
جمال : مكنتش اعرف انك غالية عليا وبحبك اوى كده
حبيبة : وانا والله بحبكوا اوى
وداد : ربنا يخليكوا لبعض
حبيبة : عايزة ادخل اوضتى 
وداد : انا روقتهالك ونضفتها
جمال : انتِ هتنامى ؟
حبيبة : لا هقعد مع نفسي شوية
جمال : ايه يا بيبه مكفكيش قعدة مع نفسك كل ده
(. هنا الجرس ضرب وكان وسيم وفرحة ، حبيبة اول ما شافت فرحة اتسمرت مكانها وحست ان تعلقها بيها وحبها المرضى ليها رجع تانى .)
وداد : حبيبة انتِ كويسة ؟
حبيبة : هاه !! لا ايه اه
جمال : مالك يا حبيبة
حبيبة لـ وسيم >> ينفع اللى انت عملته ده !! تاخد البنت وتهرب بيها
وداد : حبيبة استنى افهمى الحكايه
حبيبة : حكاية ايه !! هو فى اكتر من اللى حصل
جمال : وسيم رجع تانى وكذا مره ياخد فرحة ويروحلك المستشفى والدكتور يرفض الزياره
وسيم : انا اسف والله ما كنت اقصد ، بس انا فعلاً روحتلك كتير والدكتور كان بيرفض 
حبيبة : كان بيرفض عشان يخلصنى من تعلقي بـ فرحة
وسيم : انا اسف حقك عليا
(. خدت حبيبة فرحة فى حضنها ونسيت بالحضن ده كل اللى حصل فى الشهور اللى فاتت وحسيت انها اتولدت من جديد .)
وسيم : حبيبة ممكن نقعد نتكلم شوية
حبيبة : خير
وسيم : موضوع مهم لازم نتكلم فيه سوا
حبيبة : اوكى
وداد : طيب انا هروح اجهز الغدا
جمال : وانا هدخل اغير هدومى
(. قعد وسيم وحبيبة فى الصالون .)
حبيبة : خير 
وسيم : حكى لها اللى حصل مع الياس من تلت شهور
حبيبة : انت صاحب الفكرة دى
وسيم : اه انا ومعنديش مانع بس اهم حاجة نبقي فى عمارة واحده
حبيبة : والياس قالك ايه ؟
وسيم : طلب نأجل الموضوع لحد ما انتِ تخرجى من المستشفى بالسلامه
حبيبة بفرحة : طيب انت لسه عند كلامك
وسيم : دى اقل حاجة اكفر بيها عن اللى انا عملته
حبيبة : انا متشكرة اوى يا وسيم ، انا هتكلم مع الياس واقنعه وارد عليك هو هيقابلنى بكرة
وسيم : اوكى
*_____________________________________________**___________________________*
تانى يوم فى احدى الكافيهات ...
(. الياس نزل لـ حبيبة القاهرة عشان يشوفها ، الياس كان مبسوط اوى كان ناقص يطلعلع جناحين ويطير من كتر سعادته انه هيشوف حبيبة .)
حبيبة : مالك ساكت كده ليه
الياس : انا هعيط من كتر الفرحة
حبيبة : وحشتك ؟
الياس : يااااااه وحشتيني اوى يا حبيبه انا كنت ميت من غيرك
 حبيبة : بعد الشر عليك يا حبيبي
الياس : انا حمدت ربنا كتير اوى انك رجعتيلي بالسلامه ، عقبال ما ربنا يجمعنا على خير
حبيبة : يارب يا حبيبى ان شاء الله
الياس : انا مستني اليوم ده بفارغ الصبر
حبيبة : اه صحيح ، وسيم حكالى على اللى حصل بينكم
الياس : ان احنا اتقابلنا وكده
حبيبة : اه وقالى على الاقتراح اللى قالهولك
الياس : تمام وانتِ ايه رآيك
حبيبة : انت ايه رأيك يا حبيبي
الياس : اكيد مش موافق
حبيبة : مش موافق !! ليه ؟
الياس : عشان انا مينفعش اسيب حياتى واهلى وشغلى فى المنصورة واجى هنا اعيش وسط ناس معرفهمش وادور بقي على شغل جديد والقرف ده ده غير اصلاً انى شقتى فى المنصورة 
حبيبة : بس الحل ده هيخليني اقرب لـ فرحة
الياس : وهيخليني بعيد عن اهلى وانا مقدرش ابعد عن اهلى
حبيبة : ليه يا الياس العفريت هيعضهم
الياس : لا يا ام دم خفيف ، بس انا الولد الوحيد واخواتى البنات صغيرين ولازم ابقي جنبهم واصلاً ده كان اتفاقى معاكى من زمان اننا هنتجوز فى المنصورة
حبيبة : ايوة يا حبيبي ، بس من يوم ما عرفنا بعض فى حاجات كتير اوى اتغيرت واكيد برضه الاتفاقات هتتغير
الياس : لا يا حبيبة ، انا مش هعيش فى القاهرة
حبيبة : بس انا بقولك ده عشان خاطرى ، انا محتاجه ابقي قريبة من فرحة
الياس بعصبيه : يووووه بقي فرحة فرحة فرحة ، كل حاجة فرحة ، حياتك ومستقبلك كله يتلخص فى فرحة ، احنا مكناش خلصنا من ام الموضوع ده
حبيبة : انت بتتعصب عليا كده ليه ؟
الياس : عشان انا تعبت وفاض بيا ، كل ما يحصل اى حاجة واقول مش مشكله المهم اننا نبقي مع بعض وانك لسه بتحبيني لكن الموضوع بدأ بزيد عن حده
حبيبة : طيب طالما انت استحملت كل ده مجتش على دى
الياس : بصى انا استحمل معاكى وعشانك اى حاجة ، بس مش معقول ولا منطقى تشقلبى حياتى وشغلى ومستقبلى عشان خاطر عيلة
حبيبة : عيلة !!
الياس(بدأ يهدأ) : حبيبتى احنا مش كنا خلصنا من الحكايه دى واتعالجتي ، ايه رجعك تانى توقفى حياتك على فرحة
حبيبة : عشان لقيت فرصة كويسة تقربنى منها وتخليني عايشة معاها ، عشان لما شوفتها امبارح احساسي بالامومه ناحيتها اتحرك تانى
الياس : فوقى بقي فوقى حرام عليكي تعبتينا كلنا معاكى ، فرحة مش بنتك واحساس الامومه ده ناتج من الحرمان لكن هى مش بنتك وانتِ مش امها خليكي دايماً فاكرة كده
حبيبة بدموع محبوسة : لا بنتى وانا امها وغصب عنك وعن اى حد
الياس : خلاص خلينا نعتبر انها بنتك وانك اتطلقتى وهى عايشة مع ابوها وانتِ هتتجوزيني ونعيش فى المنصورة وكل فترة هتشوفيها
حبيبة : ايه التخاريف اللى انت بتقولها دى ، انت ليه مش عايز تضحى عشانى
الياس : كل ده ولسه مطلوب منى اضحى ، يا شيخة حرام عليكي
حبيبة : ده انت شايل ومعبى اوى منى ، على فكرة انا مغصبتكش على حاجة
الياس(بهدوء وبيقوم) : حبيبة انا ماشى ، انتِ نكدتى عليا وانا فى قمة سعادتى
حبيبة : استنى بس يا الياس ، والله انا بحبك
الياس : بس عايزة كل حاجة ، اختارى لا انا لا فرحة
حبيبة : ده لوى دراع بقي
الياس : ده المنطق ، لا انا لا هى اختارى
سكتت حبيبة ومعرفتش تقول ايه
الياس : انا ماشى سلام
*_____________________________________________**___________________________*
فى الامارات ....
(. حسام وروان بيتكلموا سكايب .)
روان : انا مش مصدقة خلاص باقى خمس شهور ونتجوز
حسام : ربنا يجمعنا على خير
روان : يارب يا حبيبى
حسام : كنت عايز اسألك على حاجة
روان : ايه يا حبيبي
حسام : لما نتجوز ان شاء الله وتجى هنا الامارات ، عايزة تعيشي فى شقة لوحدك ولا معندكيش مانع تقعدى فى نفس الشقة اللى فيها بابا
روان : حبيبي انا معاك مكان ما تروح ، فى نفس الشقة موافقة فى شقة تانيه انا معنديش مشكله
حسام : لا انا عايزك انتِ تختارى
روان : خلاص نقعد مع باباك فى نفس الشقة ، اصلاً انا بموت فى عمو عبد الله
حسام : خلاص يا حبيبتى ومتقلقيش مش هتحسى انه مش بيتك
روان : وانا مش قلقانه ومش شايله اى هم وانا معاك
حسام : انا عندى ليكي مفاجأة رهيبه
روان : ايه يا حبيبي فرحنى
حسام : انا جاى اجازة طويله وكمان حجزت لينا فى شرم الشيخ اسبوعين بحالهم
روان : انت بتتكلم بجد ولا بتهزر
حسام : والله بتكلم بجد ، شهر العسل ده هديه من بابا انا كنت ناوى احجز تلت ايام بس بابا كملهم اسبوعين هديه
روان : ده انا بموت فى باباك
حسام : يا جزمة طيب وانا
روان : بحبك اوى يا حبيبي
حسام : وانا بموت فيكي يا روح قلبى
__**__**__**__
(. بعد شوية جه عبد الله .)
حسام : بابا روان وافقت ان هى تعيش هنا معانا
عبد الله : انت مش بتاخد بدل سكن
حسام : باخده فلوس
عبد الله : انا بقول تكمل عليه وتاخد شقة ليك انت وروان وانا فى الاول ممكن اساعدك
حسام : بس هو وافقت
عبد الله : يا ابنى هى وافقت عشان بتحبك ، بس هى من حقها يبقي لها بيت مستقل
حسام : اللى حضرتك تشوفوه بس انا شايف انها طالما موافقه خالص
عبد الله : وانا شايف انك تبدأ تجهز السكن الجديد عشان لما عروستك تجى ان شاء الله
حسام : بابا هو مينفعش تشوفلى شغل فى مصر 
عبد الله : ايه اتخنقت
حسام : انا بكره الغربة اوى
عبد الله : سيبها لـ وقتها ماشى
حسام : اوكى ماشى
*_____________________________________________**___________________________*
فى جامعة جمال ...
(. هايدي بقالها كتير مشافتش جمال ولما بتشوفوه صدقه بيعمل مش شايفها ، والنهاردة قررت تتكلم معاه دورت عليه ولقيته قاعد فى الكافتريا .)
هايدي : مهما كان اللى بينا كان المفروض تديلي فرصة اعزيك فى وفاة اختك
جمال : اذيك يا هايدي
هايدي : من السنة اللى فاتت وانت بتتجنبنى وتتجاهلنى ممكن اعرف ليه
جمال : وانتِ ليه بعد سنة قررتى تتكلمى معايا
هايدي : عشان عرفت من قريب ان اختك توفيت
جمال : بس هى توفت من سنة 
هايدي : صدقنى لسه عارفة من قريب وكنت عايزة اعزيك بس حسيت انها متأخره
جمال : انتِ مسمحانى يا هايدي
هايدي : انا لسه بـحـ..........
جمال يقاطعها : لا لا لا انا سؤالى واضح ، مسمحانى ؟
هايدي : اكيد مسمحاك بس انت لسه بتحبنى ؟
جمال : عايزة الصراحة ؟
هايدي : اكيد
جمال : لحد اخر مرة قولتلك فيها انى بحبك كنت حاسس فعلاً انى بحبك لحد ما ماتت رواء اكتشفت انى محبتش حد غيرها
هايدي : مش فاهمه حاجة ؟
جمال : انا محبتكيش يا هايدي ، بس صدقيني كنت فاكر انى بحبك
هايدي : وليه مبقتش تحبنى
جمال : قولت انى كنت فاكر بس اكتشفت انى مبحبكيش
هايدي : بس انا والله لسه ......
جمال يقاطعها : انتِ متعاطفه معايا عشان اختى ماتت بس انا هصارحك بحاجة
هايدي : حاجة ايه ؟
جمال : اللى ماتت دى مش اختى ، دى بنت عمى اللى اتربيت معانا بس انا بحبها من وانا عيل لكن هى حبت واحد تانى واتجوزته وخلفت وانا برضه مش قادر انسى ، كنت بحاول انساها فى وشوش البنات اللى بعرفهم لحد ما قابلتك حسيت فعلاً انى بدآت انساها لحد ما ماتت ، بعد ما ماتت مبقتش قادر اشوف غيرها ، حاسس انى بخونها رغم انها متعرفش انى بحبها
هايدي : ربنا يرحمها
جمال : انا اسف بس مش هقدر اضحك عليكي ، انا عاهدت ربنا وعاهدت رواء انى مش هعمل حاجة غلط ولا حرام تانى
هايدي : ربنا يوفقك 
جمال : مش زعلانه منى
هايدي : بالعكس انا احترمتك جداً ، ربنا يوفقك فى حياتك
جمال : ويوفقك ويرزقك باللى احسن منى
*_____________________________________________**___________________________*
بالليل فى اوضة حبيبة ....
(. حبيبة اتصلت بـ الياس .)
حبيبة : ينفع اللى حصل ده
الياس : بتحبيني يا حبيبة ؟
حبيبة : ايه السؤال ده ، اكيد بحبك
الياس : لا ، انتِ بتهيألك انك بتحبيني بس انتِ مبتحبنيش ، انتِ بس حابه وجودى جنبك
حبيبة : ايه الكلام ده يا الياس
الياس : دى الحقيقة
حبيبة : لا طبعاً انا بحبك بدليل .............
الياس يقاطعها : بدليل انك معرفتيش تختارى بيني وبين فرحة
حبيبة : انتِ ازاى عامل مقارنه بينك وبين طفله صغيره
الياس : حبيبة شوفى انتِ عايزة ايه واعمليه وانا مش هزعل فى كل الاحوال
حبيبة : بس انا بحبك ، والله بحبك
الياس : طيب انا بقولك خديلك كام يوم كده فكرى وشوفى انتِ عايزة ايه 
حبيبة : عيزاك انت
الياس : فكرى كويس برضه لان لو قولتى انك عيزانى فى حاجات كتير اوى هتتغير
حبيبه : زى ايه
الياس : انتِ عارفة كويس
حبيبة : بس انا مش هبعد عن فرحة
الياس : انا قولت فكرى
حبيبة : اوكى تصبح على خير
الياس : وانتِ مش اهله (وقفلوا)
*_____________________________________________**___________________________*
بعد كام يوم شقة وسيم ...
(. وسيم كان قاعد بيتفرج على التلفزيون وفجأة جرس الباب رن .)
وسيم : حبيبة
حبيبة : وسيم انا جيالك فى موضوع مهم جداً
وسيم : خير ، فرحة كويسة !!
حبيبة : متقلقش كويسة الحمد لله ، اكلت ونامت
وسيم : امال فى ايه قلقتيني
حبيبة : مش هينفع على الباب ومش هينفع ادخل 
وسيم : طيب اطلعلك شقتكم
حبيبة : انت فاضى نخرج بره شوية
وسيم : حبيبة تعالى ادخلى مفيش مشكله يعني ، انتِ اختى الصغيره
حبيبة(دخلت) : هو الموضوع بسيط اوى
وسيم : خدى راحتك ، فى ايه بقي ؟
حبيبة : .........................





اشوفكم الحلقة الجاية
ارجو التقييم بـ كومنت
*_____________________________________________**___________________________*
بـ قلمى / آلاء الشريفى
(. لو حد عايز ينقل القصة يراسلنى على رسايل صفحة الفيس بوك .)
www.facebook.com/sh5abyt.bnoota
sh5abytalaa.blogspot.com


هناك 3 تعليقات :

  1. جميلة جدا .. ياه مكنتش تبقى اطول ؟!
    يلا الحلقة الجاية تعوض دى .. بانتظارها بفارغ الصبر

    ردحذف
    الردود
    1. القصة دى حلقاتها مش طويلة اوى :)

      حذف
  2. جمييييله جدا بس بليييييز ياالاء الحلقات تبقي اطول شويه

    ردحذف